01 August, 2009

Aku or Pkcik tu yg Konfius??

-31/07/09-

Hari jumaat yg pnuh ngan kberkatan.. dan hr nie la hr pernikahan anak kedua bos aku En. Usop.. maka aku scra x lgsung terbabit same dlm menjayakan progam membina masjid..

Maka dgn itu, aku pun bz tahap gaban menolong bos aku meringan tugas.. aku dpt arahan dr anak beliau kak ita (head HR & Finance Cmpany) utk beli salotape, plastik smpah, riben, Gula & Santan..
So, aku pun pg la kt pasar Presint 8 utk mencari brg2 yg tlh disenaraikan.. (skema gile ayat aku).. Sesampainye aku di sbuah kdai yg namenye x smpat aku lihat, trus aku melulu msuk mencari brg2 yg aku nk beli.. sume dh ade, cume gule je xde.. aku pun pg la kt kaunter byr tu tnye kan psl gule.. brader tu kate gule dh abis... so, aku pun suruh dia kire brg yg ade je.. Sedang brader tu mengira total brg2 yg aku bli, tibe2 dtg sorg pkcik kelate (x brape pkcik la, mude sket) tnye kan ssuatu kt brader kaunter byr nie.. ikuti perbualan mereka .....

Brader Kedai : Ye bang, cr ape?

Pkcik Kelate : cr sardin ... smbil tunjuk tin sardin cap ayam (tin kecik)

Brader Kedai : owwhhh.. yg tu sedap.. slalu org bli sardin yg tu ar bang..

Pkcik Kelate : Sardin nie ape MATERIAL dia? Material yg mcm mane? Halus2 ke Tebal?

WTF??? ape yg pkcik tu nk tnye sbnrnye?? Psl Sardin ke psl TIN? aku dh mule runsing..
aku amik brg2 aku, aku trus blah pas byr sume total..

3 comments:

pu3syakira said...

btol la tu dia tnya pasal TIN SARDIN...
haha mmg pkck tu dah berjaya men'konfius'kan org :p

LiYaNa.MaZLaN said...

maksud pak cik tu ikan dalam tu kot kak, kan de ikan besar ngn kecik.. pe la akk ni, cam x pernah beli plak? bukan ke tu makanan feveret org bujang a.k.a blum kawen? hehehe... xD

BajuKurung said...

hakhakhak.. mslhnye, pkcik tu sbut MATERIAL.. ape ke hey nye?? isk2.. material tu kan utk bende.. lempang laju2 si Lyana & Pu3 nie kang..